درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 03:37   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کتاب تحول دیجیتال در صنعت روابط‌عمومی رونمایی شد
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29382صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیدوشنبه، 18 اردیبهشت 1396 - 08:05
آیا خطوط هوایی باید مجاز باشند زیادی بلیط بفروشند، و مسافران را بیرون کنند؟
فروش بلیط بیش از حد گنجایش هواپیماها امری کاملا متداول و در حدی گسترده بوده است. با این حال مسافران نیز همواره از اینکه خطوط هوایی در واقع می توانند مانع از سفر آنها شوند، به شدت خشمگین بوده اند. اما در پی چند رخداد ناخوشایند از این دست که خبر آنها اخیرا علنی و در سطحی بسیار گسترده منتشر شد، سر درد دل اینگونه مسافران نیز باز شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فروش بلیط بیش از حد گنجایش هواپیماها امری کاملا متداول و در حدی گسترده بوده است. با این حال مسافران نیز همواره از اینکه خطوط هوایی در واقع می توانند مانع از سفر آنها شوند، به شدت خشمگین بوده اند. اما در پی چند رخداد ناخوشایند از این دست که خبر آنها اخیرا علنی و در سطحی بسیار گسترده منتشر شد، سر درد دل اینگونه مسافران نیز باز شد.

 

برخی از آنان هم این پرسش را مطرح کرده اند، که آیا اصولا فروش بلیط بیش از حد گنجایش هواپیماها اقدامی منصفانه است؟ چرا آنها اصولا فروش بلیط بیش از حد گنجایش هواپیماها را مدنظر قرار می دهند؟ و چگونه از پیامدهای آن مصون می مانند؟


به گفته کارشناسان فن احتمالا این خشم مسافران سبب تغییر رویه موجود نخواهد شد. رویه ای که آنها می گویند، برای انجام کار جا به جایی مسافر راهی پذیرفتنی می باشد. اما بر این باورند، که خطوط هوایی باید کار سوار نکردن/پیاده کردن مسافران را به بهترین و آرام ترین شکل ممکن انجام دهند.


آیا فروش بلیط بیش از حد گنجایش هواپیماها اقدام مناسبی است؟
وقتی سی بی سی در مورد ماجرای نیل کران برنامه ای تهیه و پخش کرد که از پرواز از تورنتو به میامی بیرون انداخته شده بود، مساله فروش بلیط بیش از حد گنجایش هواپیماها سبب جلب نظر گسترده ای شد. او به ناچار 12 ساعت برای سوار شدن به هواپیمای بعدی منتظر ماند، و یک روز از تعطیلاتش به هدر رفت. در پی این برنامه افراد دیگری نیز تجربه های ناخوشایندشان را بیان کردند. از جمله زنی که به دلیل مشابه از سفر تفریحی دریایی 10 هزار دلاری خود جا ماند. کول دویل پسر ده ساله هم که در تعطیلات بهاری به همراه خانواده اش به سفر رفته بود، اجازه بازگشت با هواپیمایی را پیدا نکرد، که پولش از مدت ها پیش پرداخت شده بود.


اما این مساله به کانادا محدود نشد. چراکه بیرون انداختن خشونت آمیز دیوید دائو از پرواز خط هوایی یونایتد/ United Airlines در شیکاگو توجه جهانی را به خود جلب کرد. به گفته مارا لدرمن استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تورنتو مورد دیوید دائو رخدادی وحشتناک و غیرعادی بود، که هرگز نباید پیش می آمد. اما این استاد در عین حال فروش بلیط بیش از حد گنجایش هواپیماها را اقدام نامناسبی نمی داند. کمااینکه می گوید اگر چنین خط مشی وجود نداشته باشد، برخی از مردم هرگز نمی توانند سوار هواپیما شوند. زیرا سبب این کار خطوط هوایی این است، که اغلب به هر دلیل سر و کله برخی از مسافران هرگز پیدا نمی شود. بنابراین فروش بلیط بیش از حد گنجایش هواپیماها یکی از راه های سود بردن این خطوط می باشد. اما در عین حال به نفع مسافرانی هم هست، که نام شان در لیست انتظار وجود دارد. در نتیجه به گفته وی چنین کاری برای مسافران هم خوب است.


چگونه می توان کار را به بهترین شکل انجام داد؟
به باور مارا لدرمن ضرورت دارد خطوط هوایی برای ایجاد یک فرمول موفقیت آمیز، در مورد میزان پول پرداختی انعطاف پذیری بیشتری نشان دهند. زیرا اگر پول خوبی پیشنهاد کنند که به اندازه کافی زیاد باشد، برخی از مسافران داوطلبانه از خیر صندلی خود می گذرند، و با پرواز بعدی سفر می کنند.


البته این دیدگاه اخیرا در واقع حالت عملی به خود گرفت. کمااینکه خط هوایی دلتا اعلام کرده از این پس کارکنانش اجازه دارند، تا 2 هزار دلار به اینگونه مسافران بپردازند. در صورتی که رؤسا در چنین مواردی دخیل باشند، این میزان می تواند سر به 9 هزار و 950 دلار بزند. زیرا به گفته اد بستین رئیس هیئت مدیره دلتا مساله این نیست، که خطوط هوایی بیش از حد گنجایش هواپیماها بلیط می فروشند. بلکه مساله چگونگی سروکار داشتن آنها با این موضوع است.


آیا پول پرداختن اوضاع را بهتر می کند؟
همه کارشناسان امور خطوط هوایی متفق القولند، که باید رضایت مسافرانی که داوطلبانه از هواپیمای مورد نظر پیاده می شوند، جلب گردد. کمااینکه آن دسته از مسافران خط هوایی کانادا که با سی بی سی مصاحبه کرده اند، گفته اند بین 800 دلار پول نقد تا 2 هزار و 500 دلار اعتبار مالی برای سفرهای بعدی دریافت کرده اند. دولت مرکزی نیز بر آن است که در بهار سال جاری که قانون حقوق مسافران هوایی را اعلام می کند، روند جلب رضایت منطقی در آن گنجانده شده باشد. کمااینکه مارک روی سخنگوی مارک گارنو وزیر ترابری به سی بی سی گفته: هدف ایجاد روندی شفاف و باز است، تا همه بدانند باید چه انتظاری داشته باشند.


به گزارش ایران جوان، اما ممکن است حتی قانونی کردن جلب رضایت نیز سبب پیشگیری از اعتراض برخی از مسافران نشود، که اصولا باور ندارند کسی که بلیط خریده تحت هیچ شرایطی ناچار به ترک هواپیما باشد. کمااینکه نیل کران می گوید: اگر انسان برای پرواز پول داده، خوب باید بتواند پرواز کند.  
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  کتاب تحول دیجیتال در صنعت روابط‌عمومی رونمایی شد


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  هفت اشتباه زبان بدن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد